שבעה טיפים שיסייעו לכם לעצב מטבחים כפריים בצורה האידיאלית

שבעה טיפים שיסייעו לכם לעצב מטבחים כפריים בצורה האידיאלית

אספנו עבורכם שבעה טיפים שיסייעו לכם לעצב את המטבח הכפרי בצורה האידיאלית. אז בואו נתחיל:

1. סגנון מבוקש – ראשית יש לקבל החלטה מבעוד מועד וטרם שלב התכנון, לגבי האלמנטים הכפריים שישלטו בחלל המטבח. כך למשל יש לחשוב היטב על סגנונות העיצוב השונים בתחום כגון מטבח בסגנון טוסקני בעל מאפיינים אלגנטיים דוגמת קרניזים, מטבח אנגלי עם לא מעט עץ טבעי ומדפים בעלי עיטורים ססגוניים או אולי מטבח בסגנון צרפתי עם נגיעות פרחוניות.
2. שילוב המטבח – שימו לב עיצוב מטבחים כפריים לא מתייחס רק לבחירת הצבע והארונות אלא חייב להביא בחשבון את כל החלל. הסגנון הכפרי מתאפיין באווירה ביתית ונינוחה עם ניחוח שמזכיר את העבר הרחוק. רוב המטבחים הללו נעשים בעבודת יד אומנותית תוך כדי הקפדה ושימת לב לפרטים הקטנים ביותר.
3. עבודת יד ומגוון טקסטורות – זכרו כי בנייה של מטבח כפרי אמיתית נעשית בידיים ולא על ידי מכונות שמייצרות מטבחים מחומרים סינטטיים בעלי גימור כפרי לכאורה אך ורק בחזיתות. קחו בחשבון את העובדה כי במטבחים כפריים ישנה חשיבות מרכזית לעץ אשר לובש כל מיני טקסטורות וצבעים שונים. ישנן טכניקות רבות, מראה משויף, מחורץ או מוברש, כאשר כל אחת מקנה אפקט שונה וייחודי למטבח הכפרי.

 

4. עכשיו למתכון המנצח – אם כבר מטבחים כפריים אז כדאי לבחור בעץ מלא ובשיטה מסורתית של צביעה אשר משמרת את האותנטיות של המטבח. הגימור של פריטי המטבח מחייב התייחסות ניכרת ולא מבוטלת. יש להשקיע היטב בפרופילים מסוגננים במסגרות של הדלתות ובשלל מוטיבים קלאסיים לשיפור החזות והאווירה של המטבח. כדי להעניק למטבח מראה יותר מחוספס וטבעי כדאי מאד להשתמש בפרזולים בעבודת יד ובחלקים של מתכת גסה. במהלך תכנון המטבח הכפרי ישנה חשיבות נוספת וגבוהה לרצפה אשר מהווה קיר נוסף בחלל.
5. כיצד הרצפה הופכת את העיצוב לאולטימטיבי? הבחירות וההעדפות המרכזיות במסגרת עיצוב ותכנון מטבחים כפריים בכל הנוגע לרצפה הן ריצוף מאבן טבעית, אריחים מצוירים או פרקט. מה שחשוב הוא להתאים את הבחירה הזו לשאר הפריטים שעתידים להשתלב בחלל המטבח. אם ברצונכם להשיג אווירה חמה במטבח העדיפו רצפת עץ, מראה של כפר יושג על ידי בחירה באבן טבעית ואילו רצפה בסגנון גלוסקא יעצימו את האופי הכפרי ויהיו מאד דומיננטיים בחלל ועל כן יחייבו את התאמתם של שאר הפריטים במטבח במטרה להימנע ממראה עמוס יתר על המידה.
6. אפשרויות חיפוי – מבחינת הנושא של הקירות יש לשקול שתי אופציות והן חיפוי לבנים או טפט. כאמור עיצוב ותכנון של מטבחים כפריים לא מתחיל ונגמר בבחירת ארונות המטבח. הקירות נחשבים לתפאורה של המטבח עצמו אשר עוטפת אותו באווירה ייחודית. כדי להקנות למטבח מראה כפרי ניתן לבחור בטפטים לקירות, חיפוי לבנים, צביעה מסוגננת, חיפוי אריחי קרמיקה או חיפוי עץ צבוע. סגנון המטבח הכללי צריך להנחות אתכם בבחירה בין האפשרויות הללו. כך שטפט פרחוני למשל שיהיה מסוגל להתכתב עם יתר הצבעים השולטים במטבח, בהחלט יוכל להעצים את החזות והאווירה הכפרית. כדי להשיג מראה כפרי יוקרתי כדאי לבחור בחיפוי קיר בלבנים מפירוק ומראה נקי יושג יחד עם הבחירה בחיפוי הקיר באריחי חרסינה לבנים ופשוטים.
7.בחירת האבזור למטבח – אחד מהסודות ואבני היסוד הבסיסיות ביותר במסגרת יצירה של מטבח כפרי מושלם הוא ללא ספק האבזור. מטבח כפרי, מעצם היותו חי ונושם להבדיל ממטבחים מלוקקים וייצוגיים בלבד, יש צורך תדיר לדאוג לסידור כלל האביזרים והאמצעים היפים בתוך תצוגה מרשימה על גבי מדפים פתוחים. בחרו באביזרים מחומרים טבעיים כמו סלסילות מקש אמיתי הצבועות בצבע אמיתי או לחילופין שלבו במטבח מדף מאדן רכבת אותנטי.