מטבח כפרי ביד אומן

מטבח כפרי ביד אומן

רובנו מכירים את חדרי המטבח הקטנים והסגפניים כמעט, של שנות החמישים והשישים בארץ. מטבחים שבגלל המחסור במדינה הצעירה, ומדיניות ה"צנע" נחנו בפשטות ובמינימליזם פונקציונלי, והם קיימים עדיין בדירות הישנות שלא שופצו, בערים ברחבי הארץ. אף אחד לא העלה על דעתו את המושג "עיצוב" בהקשר של מטבח, ובוודאי שלא את המושג "מטבח כפרי". שנות השבעים פתחו את ישראל לעולם, והמטבחים "החדשים", כבר התאפיינו בחיפויי פורמייקה צבעוניים, ואריחי קרמיקה עם דוגמאות בגוונים חומים, כתומים, או ירוקים. החל משנות השמונים, נמצאים משקי בית בישראל במרוץ אחר המטבח העדכני והחדשני ביותר, וככל שחולפות השנים המטבחים הולכים ונעשים קרים, "נקיים" ומנוכרים, יותר ויותר.

 

למה דווקא מטבח כפרי?

בעשורים האחרונים, רמת החיים בארץ עלתה, אנשים מטיילים הרבה, רואים עולם, ונחשפים יותר, לאלטרנטיבות עיצוביות ותרבותיות, לסטנדרט הישראלי. מטבח כפרי, הוא אחת הדוגמאות לכך. הן בבתי אירוח כפריים, והן באין סוף סרטים תקופתיים, כתבות עיצוב ועוד, נראו מטבחים אחרים. מטבחים גדולים וחמים, מעץ מלא, בעלי פיתוחים ואלמנטים קישוטיים, בשילוב עם צבעוניות נועזת, או בגווני עץ טבעי, בחלל אחד עם הסלון, או בחדר גדול נפרד. ובמטבח יושבת כל המשפחהסביב שולחן עץ רחב, קדרות מתבשלות על הכיריים ובתנור תופח מאפה ריחני, יין נמזג לכוסות ובליל קולות דיבור וצחוקים, נישא בחדר החמים. ומן הדימוי הזה של מטבח כפרי, שתמיד נראה לנו הישראלים כמו פריבילגיה של מקום אחר, כמו לגור בסמוך לאגם, או חוף ים, כמו חלום, או פנטזיה, עלה הביקוש למטבחים כפריים.

 

אבל החלום הזה הפך לאפשרי. בעדיאל עיצובים יגשימו לכם את חלום המטבח הכפרי, וילכו אתכם יחד בנתיב הדמיון והמעשה, החל משלב העיצוב והתכנון, בהתאם לגודל ולתנאי החלל, לצורכיכם ולפנטזיות שלכם, דרך שלב הייצור – עדיאל חן הוא מעצב, נגר, ובעל מלאכה אומן, המייצר את המטבח בעבודת יד- ועד לשלב הסופי, בו המטבח מורכב בביתכם, עם צבעיו הייחודיים, הידיות שבחרתם והפרזולים האיכותיים, בדיוק כפי שדמיינתם אותו. ומרגע שהמטבח הכפרי ניצב בשלמותו בביתכם, תוכלו ליהנות מחוויית בישול ואירוח אולטימטיבית, ולצפות לשנים ארוכות של ארוחות משפחתיות וחברתיות, חמות ושמחות.